lördag 4 augusti 2012

Om jag kunde göra/måla drag

Det finns en mängd bra exempel på hemmagjorda drag och folk som är duktiga med airbrushen. Jag har aldrig kommit mig för att tillverka egna drag och mina tafatta fösök att måla om drag påminner mer om en femårings alster.

Om jag fick önska skulle jag vilja följande dragtyper:
  • En Vicke (original) som är dubbelt så stor som den är idag. Inte tyngre, bara större i volym.
  • En Vicke (original) som är halva storleken av den som är idag. Dock med bättre svävarförmåga än de kopior som finns idag, exempelvis Spöket.
  • Lätta metalldrag som exempelvis Flutterspoons men något tyngre eller utbankade varianter på Lukki/Toby, dvs. med samma tyngd
  • Lättkastade vobblers, typ Yo Zuri, men något tyngre (flytande). Gärna med skrammelkula i.
Färger jag gärna skulle vilja ha på alla drag (gärna med orange eller röd buk) är:
  • Helröd färg, kanske med svarta prickar
  • R/H, dvs. Read Head (vit kropp), tror den skulle kunna vara en dräpare på höstöringen
  • Helorange färg, kanske med svarta prickar
  • Gul/orange med svarta prickar
  • Mellanblå med orange buk (Se Mitt absoluta favoritdrag)
Därutöver skulle jag gärna se:

  • Glittervicke med orange och/eller röd buk
  • Glittervicke med svart rygg


  • Är det inte fantastiskt? Trots hundratals drag är man inte riktigt nöjd...och tänk, det kanske är det som bidrar till att fisket hela tiden utvecklas.

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar